Ibland är vi öppna med vem som anlitar oss – ibland inte. Det beror på uppdragsgivarens önskemål och uppdragets art.Vi hjälper er att bli den ni vill vara.




Hur kan man ha 230  000 unika besökare per månad på sin webbsida men ändå ha problem? Hur kan man erbjuda den häftigaste nycirkusföreställning som går att se med en totalt hängiven publik, men ändå ha svårt att få det att gå ihop? Det här är ett projekt vi arbetar med just nu. Vi säger inte att de kommer åka Jaguar nästa år, men vi hoppas att alla kommer kunna ta ut lön varje månad.





Varumärkesutveckling och produktutveckling. Bony är en bosnisk dryckestillverkare där vi medverkat i flera projekt på uppdrag av deras reklambyrå Marketing Art i Zagreb, Kroatien. En region med särskilda utmaningar och andra förhållanden. Under den tiden vi arbetat med deras varumärken och produktutveckling har omsättningen tiodubblats. Vitalis, ett varumärke för berikad juice vi hjälpt till att utveckla, exporteras nu till tio olika länder.









Om man är en kroatisk tillverkare av designmöbler för främst kontor men också hem, så kanske Inkea lät som ett bra namn när verksamheten startades. Men när man ska ta steget ut på den internationella marknaden, behöver man både byta namn och formulera vad varumärket egentligen ska stå för. Vi har tagit fram en varumärkesplattform och hjälpt Marketing Art att ta fram ett nytt namn: Zankei.




 

Anders Amnéus
kontoret@andersamneus.se
Brännkyrkagatan 97
117 26 Stockholm
073-642 44 20

Semberka är ett bosniskt Findus. Vi har hjälpt Marketing Art med varumärkesutveckling och produktutveckling. En viktig lärdom för oss har varit att preferenserna hos konsumenter i f d Jugoslavien skiljer sig från konsumenter i Sverige. Vi har gått vidare genom att vitalisera UPI, ett tidigare statliga jugoslaviska varumärket för liknande produkter som fortfarande har hög renommé och som människor har nostalgiska associationer till.

 

 

 

 





Hur kan man ha en varumärkeskännedom på 97% men ändå förlorat halva sin publik, och vad gör man åt det? Vi löste frågan som i huvudsak berodde på en förändring av den grafiska identiteten vilket lett till att den inte längre fanns någon symbol att hänga upp associationer på samt produktlivscykeln som gör att en produkt alltid förändras i konsumentens ögon, förr eller senare.

 

 





Att få jobba med kommunikationsstrategier är oerhört roligt och stimulerande. Tyvärr kan vi aldrig berätta hur bra vi är på det. I grunden bygger det på att du inte känner till det.


 

 

ingress