Den här boken är en komplett handledning i hur du konkret arbetar med marknadskommunikation, från början och till slutet. Utgångspunkten är en situation många av oss känner igen: bardisken klockan kvart i tre. Hur ska du lyckas marknadsföra dig själv och attrahera andra – Vem ska du prata med? Vad ska du säga? Hur ska du säga det? När det kommer till kritan är det dessa tre frågor som all marknadskommunikation handlar om. Om du på något sätt arbetar med eller studerar marknadskommunikation, är det här boken för dig. Med situationen i baren som exempel tar författaren dig med på en resa in i marknadskommunikationens värld. Steg för steg går han igenom alla delar av processen: identifiering och analys av målgrupp och konkurrenter, formulering av målsättning och koncept, utförande och slutligen mätning av resultat.

Efter att ha läst boken kan du inte bara omvända din omgivning till egen vinning. Du har även fått lära dig allt du behöver veta om marknadskommunikation. Och du har definitivt haft kul på vägen.

"Boken erbjuder en verktygslåda för yrkesutövning liksom en översikt över hur man utifrån marknadsföringsteorier kan tänka praktiskt". (…) "Det är genomfört med ett klart och distinkt språk fritt från komplexa facktermer och är inspirerande läsning med varierat visuellt pedagogiskt stöd. Detta är en väl genomarbetad strukturerad bok som även listar annan litteratur för fördjupade studier inom de områden som tas upp översiktligt."
Pär Lundgren, Bibliotekstjänst, BTJ-häfte 2010:23

”Alla som är intresserade av eller arbetar med marknadsföring och reklam kommer att få nya infallsvinklar och ifrågasätta sina arbetsmetoder efter att ha läst boken. ”
Staffan Jansson, marknadsdirektör Apollo

”Den här boken kommer att göra de allra flesta praktiker bättre på att förstå och använda teori, precis som den kommer att få de flesta teoretiker att bättre förstå vad man praktiskt måste utföra för att uppnå resultat. Jag har själv levt mitt professionella liv med ett ben i akademin och det andra i näringslivet och har länge sett behovet av en sådan här bok. Nu är den skriven.”
Mats Georgson, fil.dr och lektor vid Stockholms universitet samt varumärkeskonsult

KÖP: Allt du behöver veta om marknadskommunikation, Liber, ISBN 9789147095056. Finns även som talbok.

LÄS OM:
KÖP: Allt du behöver veta om varumärken, Liber, ISBN 9789147096602. Finns även som e-bok och som talbok.
Läs mer om boken här

Makt och påverkan, utkommer under 2019.

LÄS MER OM:
Teknikutveckling: Varför vann England när Kina egentligen var bättre, och varför spöade vi engelsmännen först?
Det västerländska vetandets uppkomst: Hjärnans konstruktion, hur tänkandet utvecklades och därigenom förändrade vetandet
Historieskrivning: När berättelsen om verkligheten blir verkligare än verkligheten

KÖP: Thule, Catoblepas förlag, ISBN 9789188183002. Finns även som e-bok.
Läs mer om boken här

En fristående fortsättning på Thule, Röd gryning, utkommer under våren 2019

Läs mer om Anders Amnéus